søndag 20. desember 2009

Silent night!


"En stjerne skinner i natt"

Denne helga har jeg hatt bakvakt natt til lørdag og søndag. Lørdags morgen ble jeg vekket av en kjent lyd og spratt ut av senga nesten før øynene var åpne. Hva? Brøytebilen? Snøøø?

Jovisst var det brøytebilen og jammen meg var ikke snøen der også. Bakvakttelefonen hadde vært stille hele natta, men klokka 07.00 ringte den og jeg fikk en god unnskyldning til å gå ut i snøen tidligtidlig. Skal vi endelig få en hvit jul?

For å slippe og måtte stå opp tidlig for å levere bilen tilbake til dagvaktene i dag, leverte jeg den likesågodt i natt, på vei hjem fra besøk på Vea. Ingen i vårt hus er kjent for å slenge hele natta, så i tilfelle alarm hadde jeg vår bil stående. I de tidene jeg leverte bilen var det alldels nydelig ute. Det var helt stille, opplett og ikke minst såpass kaldt at slapset hadde frosset igjen. Fantastisk! Mens jeg gikk hjemover ergret jeg meg over at jeg ikke hadde kameraet med meg. Det var så mange rare, snødekte trær langs veien. Trær blir liksom ikke helt det samme når det er skjult bak og under en hvit puddermasse.

Da jeg kom hjem til et sovende hus, listet jeg meg (i hvert fall så godt jeg kunne) inn på rommet og hentet kameraet, før jeg like så godt tok turen ut i natta igjen.



Winter Wonderland



I'm dreamin' of a White Christmas









My "street"