mandag 4. januar 2016

Nytt år, nye muligheter

Det å ønske godt nyttår er vel ganske innafor i disse dager. Når dette innlegget skrives har vi vel og merke ikke kommet lenger enn til midten av desember 2015, men etter planen kommer det ikke ut før etter at vi har bikket 2016. Årsskiftet regner jeg med blir feiret på vestlandsmåten med familie, venner, god mat, skåling, selskapeligheter, raketter og mest sannsynlig stiv kuling og regn. Man kødder ikke med tradisjoner.

GODT NYTTÅR 
og de beste ønsker for deg og dine!

Mine tanker rundt det nye året akkurat her og nå lar seg vanskelig beskrive. På telefonen har jeg en nedtellingsapp som i dag viser 56. Femti-seks. De er nesten to måneder, men tallet fikk plutselig en betydning mer lignende "i overmorgen". Derav trangen til å la fingrene fly over tastaturet litt.

Denne bloggsiden ble opprinnelig startet i forbindelse med praksisstudier i utlandet høsten 2008. Bloggen skulle da ha en dagbokfunksjon for meg selv, så vel som et oppdateringspunkt for familie og venner. Siden praksisstudienes slutt har det knapt vært aktivitet på siden, og jeg har den siste tiden brukt tid på å renske opp i mindre seriøse innlegg. Bloggens utseende og oppsett er utdatert og så å si ikke endret siden sist. Jeg akter imidlertid å la det være akkurat slik det er. Målet er ikke å nå blogglistetoppen med den feteste headeren, de beste oppskriftene, verken innen mat eller strikk, eller en interiørinteresse ut av en annen verden. Lite trolig er det også at jeg kommer til å lire av meg de mest politisk korrekte ytringene, eller friste på meg et av disse debattangrepene som stadig dukker opp i avisene. Målet er nemlig så lite og enkelt som å ta bloggen med ut på et nytt krøllete eventyr.

Året 2016 har allerede en god stund hvisket at det kommer å bli et innholdsrikt år. På jobbfronten er kommunen midt i en, om ikke flere omorganiseringsprosesser. Streken for disse virker ikke å være påtenkt enda, og hår kommer med stor sannsynlighet til å bli grå. For meg bringer omorganiseringsprosessen med seg både endring av geografisk sone og en hel del nye kollegaer. Det blir både spennende og utfordrende.

Omorganiseringen føles for tiden som et eventyr, og prosessen i seg selv er spennende, men det er ikke det som kvalifiserer til gjenopplivning av bloggsiden. Det som får bokstavene til å spre seg over bloggen igjen er at 2016 også er året som skal gjøre opp for manglende ferie og sommerdager i 2015.

Den 7. februar vender jeg nesen mot Filippinene for å bidra med frivillig arbeid innen medisin. Per dags dato vet jeg ikke i hvilken grad det eksisterer internett i området hvor jeg skal bo, men jeg tenker likevel å få tanker og grublerier ned på papiret. Oppdateringene her på siden får heller komme når muligheten byr seg.

Velkommen til den som skulle ønske å følge med.

Til informasjon så viser nedtellingsappen 34 (!) i dag. Sommerfuglene kommer visst tidlig i år.