torsdag 20. november 2008

Føden neste

Da er det torsdag allerede og bare en dag på jobb igjen denne uka. Helga er dessuten bestemt avsatt til en tur til Bled, og vi har plutselig bare to helger igjen, utenom den vi må bruke til pakking, vasking og annet kjipt dilldall... Én av helgene er vi imidlertid bedt med til Majas (på nyfødt) hjemby litt sør for Ljubljana, og har dermed plutselig kun én frihelg igjen...

I dag kom forresten Spela bort til meg og fortalte at jeg kunne få møte opp på føden på mandag. Gleder meg! Jeanette har gitt meg beskjed om finne en jordmor som heter Renata, og følge henne, for hun er kjekkest og flinkest, så arbeidsoppgavene har allerede begynt å hope seg opp.

Ellers fikk jeg styre meg helt selv i dag, og takket for at min baby ikke skulle ha noen form for injeksjoner. Greit nok at det måtte noe blodprøvetaking til, men det går greit. Nålespissen en bruker til det er rimelig kort, og det er fakta at stikket er en bagatell mot det jeg liker aller minst; nemlig å klemme på de søte små beina for å få blodet ut. Ved injeksjoner, derimot, snakker vi om nåler med lengde og dessuten armer på tykkelse med tommelen min! Ser ikke frem til i morgen, da det er fredag og tid for injeksjoner igjen.

Stellet gikk kjempefint i dag, matingene likeså. Ellers var det rolig og jeg fikk lest en del.

I morges var det frost for tredje dagen på rad, og på tross av kulden gleder to norske hjerter seg.