søndag 7. februar 2016

Flyvende Krølles første reisebrev

Da var jeg i gang, gitt, og guri malla! Reisen som egentlig skulle ha startet tidlig i morges ble av truende uvær over Boknafjorden fremskyndet til lørdag. Dette førte til at den lange lørdagen som jeg hadde tenkt å bruke til pakking i rolige og kontrollerte omgivelser, til å si på gjensyn til familie, i tillegg til en tur til Jeanette og Daniel, ikke akkurat ble som planlagt. Tårer, snått og latter ble slengt vegg i mellom i hu og hast både på Coop Extra, hos naboen og hjemme, før jeg ble hentet av broremann  og kjørt til Jeanette og Daniel, min andre familie. Der fikk jeg halvannen time, syv slurker med deilig Tom Ka Gai-suppe og en baguette ”to go”. Videre bar turen til Nærbø for overnatting, og vips så hadde jeg fått hilse på lille Guro også. Anne og Guro var så snille og svippet meg til Sola i formiddag, og i skrivende stund sitter jeg på Heathrow og venter på flyet videre til Hong Kong.

Heathrow er svært og jeg har stasjonert meg midt mellom Caffe Nero, Boots apoteket og WHSmith Books hvor jeg glor på reisefolket. Noen opptrer tydelig reisevante mens andre gir uttrykk for å angre seg på hele greia. Mødre administrerer reiseslitne barn og fedre opptar fem seter i forsøk på å sove holde disse av til barna. Eldre par kommer i matchende antrekk, alt fra tøy til koffert (og nesten hårsveis). Noen stiller i shorts og singlet, mens andre sitter tullet inn i pledd. Noen ser uforskammet freshe ut og resten av oss sukker og gir disse oppgitte blikk. Reisefolket!

Tusen takk for alle lykkeønskinger og ønsker om god tur. Krøllehjertet smelter av mindre!