mandag 1. februar 2016

Dette er uka...

Og så var den her! Siste uka før avreise er offisielt påbegynt, og selv om jeg ikke drar før på søndag så kjentes det jaggu meg litt nervepirrende å våkne opp i morges.

Det er ganske mye som kan beskrive denne uka, men det som i hvert fall er sikkert er at…

… dette er uka hvor klær og diverse nødvendigheter skal veies opp, for og imot hverandre og eventuelt vaskes og pakkes.

… dette er uka hvor viktige dokumenter for sikkerhetsskyld skal printes og kopieres i flere eksemplarer. Passet, som jeg faktisk har kontroll på, skal helst ikke flytte for mye på seg før jeg har funnet ut av håndbagasjens hva og hvordan.

… dette er uka hvor det å dusje på «vanlig» måte skal nytes før «bøttedusj», inntar hverdagen. For ikke å snakke om toalettfasilitetene. Nei, forresten så snakker vi ikke om dem…

… dette er uka hvor jeg kan smile meg gjennom både vær og uvær, for ikke å snakke om grader som konkurrerer om hvem av dem og dagene i nedtellingsappen som kan vise til laveste tall. Den som venter på noe godt…

… dette er uka hvor jeg er sikker på at sommerfuglene i magen kommer til å invadere hele kroppen, for ikke å snakke om at følelsesregisteret nok ganske sikkert skal få seg en trøkk! Noen som har sett animasjonsfilmen «Inside Out» fra Disney og Pixar? De bare glemte å nevne at den er om meg!

… dette er uka hvor jeg må forsøke å få sett flest mulig av minesine (for det kommer jo til å hjelpe på en eventuell hjemlengsel… yeah right!)

… dette er uka jeg har planlagt å la lille blå fly avgårde, tilbake til Toyota Haugesund, for å finne seg en ny eier. I helga besøkte vi vaskehallen i forsøk på å skape et hyggelig minne av våre siste dager sammen.

… dette er uka hvor jeg skal slippe kontrollen på jobb med viten om at omorganiseringen pågår for fullt, og en litt forandret hverdag vil vente meg når jeg kommer tilbake. Kontrollfreak-cellene mine har begynt å stille seg i kø for reseptbelagte midler allerede.

… dette er uka som jeg har ventet på i nesten et helt år og likevel kom den ganske plutselig.


NU KÖR VI!