lørdag 4. oktober 2008

Besøk fra Norge

Jeg har fått besøk av Hege, Leiv (som jeg for øvrig ikke har sett enda, grunnet sykdom), Sindre, besta og beste (som jeg ikke hadde en anelse om at kom...eller, jeg visste at det kom to til, men fikk ikke vite hvem). Hvem kunne vel ha forestilt seg at besten skulle ta seg en tur til Slovenia? Det var kjempe kjekt å se dem, selv om jeg ikke har vært her i mer enn tre uker enda, og ikke akkurat har fått den kraftige hjemlengselen. Det er også litt stas å være den som skal vise de rundt i byen "min".

Siden de ikke er så kjente i byen, ble det til at det var jeg som kom opp til "Ljubljana Resort" for å møte dem der. Da jeg gikk av bussen kom Sindre løpende mot meg og hylte. Siden gikk vi innover på plassen, og bak meg hørte jeg plutselig: "Ja, i dag, når eg ser ut glaset...". Rart, den stemmen, den setningen... her? Så var det de to da! Morsomt og helt uventet!

I dag har vi bare trasket litt rundt i byen. Sett på kirker (ikke akkurat få av dem), vært på markedsplassen, sett sykehuset, slått oss sammen med Jeanette, spist middag, vært på Müller og småhandlet litt. Nå har vi altså tatt kvelden, men det gjør ikke noe, for i morgen må vi være inne i byen til 09.15, så jeg får nok av tid sammen med slekta.
Tomorrow, tomorrow...!